U3D
Open-source, cross-platform 2D and 3D game engine built in C++
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AnimatedModel
Is Enabled : bool
Model :
ResourceRef
Material :
ResourceRefList
Is Occluder : bool
Can Be Occluded : bool
Cast Shadows : bool
Update When Invisible : bool
Draw Distance : float
Shadow Distance : float
LOD Bias : float
Animation LOD Bias : float
Max Lights : int
View Mask : int
Light Mask : int
Shadow Mask : int
Zone Mask : int
Animation States : VariantVector
AnimatedSprite2D
Is Enabled : bool
Layer : int
Order in Layer : int
View Mask : int
Blend Mode : int
Flip X : bool
Flip Y : bool
Color :
Color
Custom material :
ResourceRef
Hot Spot :
Vector2
Use Hot Spot : bool
Draw Rectangle :
Rect
Use Draw Rectangle : bool
Texture Rectangle :
Rect
Use Texture Rectangle : bool
Speed : float
Entity :
String
Animation Set :
ResourceRef
Animation :
String
Loop Mode : int
AnimationController
Is Enabled : bool
BillboardSet
Is Enabled : bool
Material :
ResourceRef
Relative Position : bool
Relative Scale : bool
Sort By Distance : bool
Fixed Screen Size : bool
Can Be Occluded : bool
Cast Shadows : bool
Face Camera Mode : int
Min Angle : float
Draw Distance : float
Shadow Distance : float
Animation LOD Bias : float
Max Lights : int
View Mask : int
Light Mask : int
Shadow Mask : int
Zone Mask : int
Billboards : VariantVector
BorderImage
Name :
String
Position :
IntVector2
Size :
IntVector2
Min Size :
IntVector2
Max Size :
IntVector2
Horiz Alignment : int
Vert Alignment : int
Min Anchor :
Vector2
Max Anchor :
Vector2
Min Offset :
IntVector2
Max Offset :
IntVector2
Pivot :
Vector2
Enable Anchor : bool
Clip Border :
IntRect
Priority : int
Opacity : float
Color :
Color
Top Left Color :
Color
Top Right Color :
Color
Bottom Left Color :
Color
Bottom Right Color :
Color
Is Enabled : bool
Is Editable : bool
Is Selected : bool
Is Visible : bool
Bring To Front : bool
Bring To Back : bool
Clip Children : bool
Use Derived Opacity : bool
Focus Mode : int
Drag And Drop Mode : int
Layout Mode : int
Layout Spacing : int
Layout Border :
IntRect
Layout Flex Scale :
Vector2
Indent : int
Indent Spacing : int
Variables : VariantMap
Tags : StringVector
Texture :
ResourceRef
Image Rect :
IntRect
Border :
IntRect
Image Border :
IntRect
Hover Image Offset :
IntVector2
Disabled Image Offset :
IntVector2
Tiled : bool
Blend Mode : int
Material :
ResourceRef
Button
Name :
String
Position :
IntVector2
Size :
IntVector2
Min Size :
IntVector2
Max Size :
IntVector2
Horiz Alignment : int
Vert Alignment : int
Min Anchor :
Vector2
Max Anchor :
Vector2
Min Offset :
IntVector2
Max Offset :
IntVector2
Pivot :
Vector2
Enable Anchor : bool
Clip Border :
IntRect
Priority : int
Opacity : float
Color :
Color
Top Left Color :
Color
Top Right Color :
Color
Bottom Left Color :
Color
Bottom Right Color :
Color
Is Enabled : bool
Is Editable : bool
Is Selected : bool
Is Visible : bool
Bring To Front : bool
Bring To Back : bool
Clip Children : bool
Use Derived Opacity : bool
Focus Mode : int
Drag And Drop Mode : int
Layout Mode : int
Layout Spacing : int
Layout Border :
IntRect
Layout Flex Scale :
Vector2
Indent : int
Indent Spacing : int
Variables : VariantMap
Tags : StringVector
Texture :
ResourceRef
Image Rect :
IntRect
Border :
IntRect
Image Border :
IntRect
Hover Image Offset :
IntVector2
Disabled Image Offset :
IntVector2
Tiled : bool
Blend Mode : int
Material :
ResourceRef
Pressed Image Offset :
IntVector2
Pressed Child Offset :
IntVector2
Repeat Delay : float
Repeat Rate : float
Camera
Is Enabled : bool
Near Clip : float
Far Clip : float
FOV : float
Aspect Ratio : float
Fill Mode : int
Auto Aspect Ratio : bool
Orthographic : bool
Orthographic Size : float
Zoom : float
LOD Bias : float
View Mask : int
View Override Flags : int
Projection Offset :
Vector2
Reflection Plane :
Vector4
Clip Plane :
Vector4
Use Reflection : bool
Use Clipping : bool
CheckBox
Name :
String
Position :
IntVector2
Size :
IntVector2
Min Size :
IntVector2
Max Size :
IntVector2
Horiz Alignment : int
Vert Alignment : int
Min Anchor :
Vector2
Max Anchor :
Vector2
Min Offset :
IntVector2
Max Offset :
IntVector2
Pivot :
Vector2
Enable Anchor : bool
Clip Border :
IntRect
Priority : int
Opacity : float
Color :
Color
Top Left Color :
Color
Top Right Color :
Color
Bottom Left Color :
Color
Bottom Right Color :
Color
Is Enabled : bool
Is Editable : bool
Is Selected : bool
Is Visible : bool
Bring To Front : bool
Bring To Back : bool
Clip Children : bool
Use Derived Opacity : bool
Focus Mode : int
Drag And Drop Mode : int
Layout Mode : int
Layout Spacing : int
Layout Border :
IntRect
Layout Flex Scale :
Vector2
Indent : int
Indent Spacing : int
Variables : VariantMap
Tags : StringVector
Texture :
ResourceRef
Image Rect :
IntRect
Border :
IntRect
Image Border :
IntRect
Hover Image Offset :
IntVector2
Disabled Image Offset :
IntVector2
Tiled : bool
Blend Mode : int
Material :
ResourceRef
Is Checked : bool
Checked Image Offset :
IntVector2
CollisionBox2D
Is Enabled : bool
Size :
Vector2
Center :
Vector2
Angle : float
Trigger : bool
Category Bits : int
Mask Bits : int
Group Index : int
Density : float
Friction : float
Restitution : float
CollisionChain2D
Is Enabled : bool
Loop : bool
Trigger : bool
Category Bits : int
Mask Bits : int
Group Index : int
Density : float
Friction : float
Restitution : float
Vertices : Buffer
CollisionCircle2D
Is Enabled : bool
Radius : float
Center :
Vector2
Trigger : bool
Category Bits : int
Mask Bits : int
Group Index : int
Density : float
Friction : float
Restitution : float
CollisionEdge2D
Is Enabled : bool
Vertex 1 :
Vector2
Vertex 2 :
Vector2
Trigger : bool
Category Bits : int
Mask Bits : int
Group Index : int
Density : float
Friction : float
Restitution : float
CollisionPolygon2D
Is Enabled : bool
Trigger : bool
Category Bits : int
Mask Bits : int
Group Index : int
Density : float
Friction : float
Restitution : float
Vertices : Buffer
CollisionShape
Is Enabled : bool
Shape Type : int
Size :
Vector3
Offset Position :
Vector3
Offset Rotation :
Quaternion
Model :
ResourceRef
LOD Level : int
Collision Margin : float
CustomGeometry ComponentID : int
Constraint
Is Enabled : bool
Constraint Type : int
Position :
Vector3
Rotation :
Quaternion
Other Body Position :
Vector3
Other Body Rotation :
Quaternion
Other Body NodeID : int
High Limit :
Vector2
Low Limit :
Vector2
ERP Parameter : float
CFM Parameter : float
Disable Collision : bool
ConstraintDistance2D
Is Enabled : bool
Owner Body Anchor :
Vector2
Other Body Anchor :
Vector2
Frequency Hz : float
Damping Ratio : float
Length : float
Collide Connected : bool
Other Body NodeID : int
ConstraintFriction2D
Is Enabled : bool
Anchor :
Vector2
Max Force : float
Max Torque : float
Collide Connected : bool
Other Body NodeID : int
ConstraintGear2D
Is Enabled : bool
Ratio : float
Collide Connected : bool
Other Body NodeID : int
ConstraintMotor2D
Is Enabled : bool
Linear Offset :
Vector2
Angular Offset : float
Max Force : float
Max Torque : float
Correction Factor : float
Collide Connected : bool
Other Body NodeID : int
ConstraintMouse2D
Is Enabled : bool
Target :
Vector2
Max Force : float
Frequency Hz : float
Damping Ratio : float
Collide Connected : bool
Other Body NodeID : int
ConstraintPrismatic2D
Is Enabled : bool
Anchor :
Vector2
Axis :
Vector2
Enable Limit : bool
Lower translation : float
Upper translation : float
Enable Motor : bool
Max Motor Force : float
Motor Speed : float
Collide Connected : bool
Other Body NodeID : int
ConstraintPulley2D
Is Enabled : bool
Owner Body Ground Anchor :
Vector2
Other Body Ground Anchor :
Vector2
Owner Body Anchor :
Vector2
Other Body Anchor :
Vector2
Ratio : float
Collide Connected : bool
Other Body NodeID : int
ConstraintRevolute2D
Is Enabled : bool
Anchor :
Vector2
Enable Limit : bool
Lower Angle : float
Upper Angle : float
Enable Motor : bool
Motor Speed : float
Max Motor Torque : float
Collide Connected : bool
Other Body NodeID : int
ConstraintRope2D
Is Enabled : bool
Owner Body Anchor :
Vector2
Other Body Anchor :
Vector2
Max Length : float
Collide Connected : bool
Other Body NodeID : int
ConstraintWeld2D
Is Enabled : bool
Anchor :
Vector2
Frequency Hz : float
Damping Ratio : float
Collide Connected : bool
Other Body NodeID : int
ConstraintWheel2D
Is Enabled : bool
Anchor :
Vector2
Axis :
Vector2
Enable Motor : bool
Max Motor Torque : float
Motor Speed : float
Frequency Hz : float
Damping Ratio : float
Collide Connected : bool
Other Body NodeID : int
CrowdAgent
Target Position :
Vector3
Target Velocity :
Vector3
Requested Target Type : int
Update Node Position : bool
Max Accel : float
Max Speed : float
Radius : float
Height : float
Query Filter Type : int
Obstacle Avoidance Type : int
Navigation Pushiness : int
Navigation Quality : int
CrowdManager
Max Agents : int
Max Agent Radius : float
Navigation Mesh : int
Filter Types : VariantVector
Obstacle Avoidance Types : VariantVector
Cursor
Name :
String
Position :
IntVector2
Size :
IntVector2
Min Size :
IntVector2
Max Size :
IntVector2
Horiz Alignment : int
Vert Alignment : int
Min Anchor :
Vector2
Max Anchor :
Vector2
Min Offset :
IntVector2
Max Offset :
IntVector2
Pivot :
Vector2
Enable Anchor : bool
Clip Border :
IntRect
Priority : int
Opacity : float
Color :
Color
Top Left Color :
Color
Top Right Color :
Color
Bottom Left Color :
Color
Bottom Right Color :
Color
Is Enabled : bool
Is Editable : bool
Is Selected : bool
Is Visible : bool
Bring To Front : bool
Bring To Back : bool
Clip Children : bool
Use Derived Opacity : bool
Focus Mode : int
Drag And Drop Mode : int
Layout Mode : int
Layout Spacing : int
Layout Border :
IntRect
Layout Flex Scale :
Vector2
Indent : int
Indent Spacing : int
Variables : VariantMap
Tags : StringVector
Texture :
ResourceRef
Image Rect :
IntRect
Border :
IntRect
Image Border :
IntRect
Hover Image Offset :
IntVector2
Disabled Image Offset :
IntVector2
Tiled : bool
Blend Mode : int
Material :
ResourceRef
Use System Shapes : bool
Shapes : VariantVector
CustomGeometry
Is Enabled : bool
Dynamic Vertex Buffer : bool
Materials :
ResourceRefList
Is Occluder : bool
Can Be Occluded : bool
Cast Shadows : bool
Draw Distance : float
Shadow Distance : float
LOD Bias : float
Max Lights : int
View Mask : int
Light Mask : int
Shadow Mask : int
Zone Mask : int
DebugRenderer
Line Antialias : bool
DecalSet
Is Enabled : bool
Material :
ResourceRef
Max Vertices : int
Max Indices : int
Optimize Buffer Size : bool
Can Be Occluded : bool
Draw Distance : float
Max Lights : int
View Mask : int
Light Mask : int
Shadow Mask : int
Zone Mask : int
DropDownList
Name :
String
Position :
IntVector2
Size :
IntVector2
Min Size :
IntVector2
Max Size :
IntVector2
Horiz Alignment : int
Vert Alignment : int
Min Anchor :
Vector2
Max Anchor :
Vector2
Min Offset :
IntVector2
Max Offset :
IntVector2
Pivot :
Vector2
Enable Anchor : bool
Clip Border :
IntRect
Priority : int
Opacity : float
Color :
Color
Top Left Color :
Color
Top Right Color :
Color
Bottom Left Color :
Color
Bottom Right Color :
Color
Is Enabled : bool
Is Editable : bool
Is Selected : bool
Is Visible : bool
Bring To Front : bool
Bring To Back : bool
Clip Children : bool
Use Derived Opacity : bool
Focus Mode : int
Drag And Drop Mode : int
Layout Mode : int
Layout Spacing : int
Layout Border :
IntRect
Layout Flex Scale :
Vector2
Indent : int
Indent Spacing : int
Variables : VariantMap
Tags : StringVector
Texture :
ResourceRef
Image Rect :
IntRect
Border :
IntRect
Image Border :
IntRect
Hover Image Offset :
IntVector2
Disabled Image Offset :
IntVector2
Tiled : bool
Blend Mode : int
Material :
ResourceRef
Pressed Image Offset :
IntVector2
Pressed Child Offset :
IntVector2
Repeat Delay : float
Repeat Rate : float
Popup Offset :
IntVector2
Selection : int
Resize Popup : bool
DynamicNavigationMesh
Tile Size : int
Cell Size : float
Cell Height : float
Agent Height : float
Agent Radius : float
Agent Max Climb : float
Agent Max Slope : float
Region Min Size : float
Region Merge Size : float
Edge Max Length : float
Edge Max Error : float
Detail Sample Distance : float
Detail Sample Max Error : float
Bounding Box Padding :
Vector3
Partition Type : int
Draw OffMeshConnections : bool
Draw NavAreas : bool
Max Obstacles : int
Max Layers : int
Draw Obstacles : bool
IKEffector
Target Node :
String
Chain Length : int
Target Position :
Vector3
Target Rotation :
Vector3
Weight : float
Rotation Weight : float
Rotation Decay : float
Nlerp Weight : bool
Inherit Parent Rotation : bool
IKSolver
Algorithm : int
Max Iterations : int
Convergence Tolerance : float
Joint Rotations : bool
Target Rotations : bool
Update Original Pose : bool
Update Active Pose : bool
Use Original Pose : bool
Enable Constraints : bool
Auto Solve : bool
Light
Is Enabled : bool
Light Type : int
Color :
Color
Specular Intensity : float
Brightness Multiplier : float
Temperature : float
Use Physical Values : bool
Radius : float
Length : float
Range : float
Spot FOV : float
Spot Aspect Ratio : float
Attenuation Texture :
ResourceRef
Light Shape Texture :
ResourceRef
Can Be Occluded : bool
Cast Shadows : bool
Per Vertex : bool
Draw Distance : float
Fade Distance : float
Shadow Distance : float
Shadow Fade Distance : float
Shadow Intensity : float
Shadow Resolution : float
Focus To Scene : bool
Non-uniform View : bool
Auto-Reduce Size : bool
CSM Splits :
Vector4
CSM Fade Start : float
CSM Bias Auto Adjust : float
View Size Quantize : float
View Size Minimum : float
Depth Constant Bias : float
Depth Slope Bias : float
Normal Offset : float
Near/Farclip Ratio : float
Max Extrusion : float
View Mask : int
Light Mask : int
LineEdit
Name :
String
Position :
IntVector2
Size :
IntVector2
Min Size :
IntVector2
Max Size :
IntVector2
Horiz Alignment : int
Vert Alignment : int
Min Anchor :
Vector2
Max Anchor :
Vector2
Min Offset :
IntVector2
Max Offset :
IntVector2
Pivot :
Vector2
Enable Anchor : bool
Clip Border :
IntRect
Priority : int
Opacity : float
Color :
Color
Top Left Color :
Color
Top Right Color :
Color
Bottom Left Color :
Color
Bottom Right Color :
Color
Is Enabled : bool
Is Editable : bool
Is Selected : bool
Is Visible : bool
Bring To Front : bool
Bring To Back : bool
Clip Children : bool
Use Derived Opacity : bool
Focus Mode : int
Drag And Drop Mode : int
Layout Mode : int
Layout Spacing : int
Layout Border :
IntRect
Layout Flex Scale :
Vector2
Indent : int
Indent Spacing : int
Variables : VariantMap
Tags : StringVector
Texture :
ResourceRef
Image Rect :
IntRect
Border :
IntRect
Image Border :
IntRect
Hover Image Offset :
IntVector2
Disabled Image Offset :
IntVector2
Tiled : bool
Blend Mode : int
Material :
ResourceRef
Max Length : int
Is Cursor Movable : bool
Is Text Selectable : bool
Is Text Copyable : bool
Cursor Blink Rate : float
Echo Character : int
ListView
Name :
String
Position :
IntVector2
Size :
IntVector2
Min Size :
IntVector2
Max Size :
IntVector2
Horiz Alignment : int
Vert Alignment : int
Min Anchor :
Vector2
Max Anchor :
Vector2
Min Offset :
IntVector2
Max Offset :
IntVector2
Pivot :
Vector2
Enable Anchor : bool
Clip Border :
IntRect
Priority : int
Opacity : float
Color :
Color
Top Left Color :
Color
Top Right Color :
Color
Bottom Left Color :
Color
Bottom Right Color :
Color
Is Enabled : bool
Is Editable : bool
Is Selected : bool
Is Visible : bool
Bring To Front : bool
Bring To Back : bool
Clip Children : bool
Use Derived Opacity : bool
Focus Mode : int
Drag And Drop Mode : int
Layout Mode : int
Layout Spacing : int
Layout Border :
IntRect
Layout Flex Scale :
Vector2
Indent : int
Indent Spacing : int
Variables : VariantMap
Tags : StringVector
View Position :
IntVector2
Scroll Step : float
Page Step : float
Auto Show/Hide Scrollbars : bool
Scroll Deceleration : float
Scroll Snap Epsilon : float
Auto Disable Children : bool
Auto Disable Threshold : float
Highlight Mode : int
Multiselect : bool
Hierarchy Mode : bool
Base Indent : int
Clear Sel. On Defocus : bool
Select On Click End : bool
LuaScriptInstance
Is Enabled : bool
Script File :
ResourceRef
Script Object Type :
String
Menu
Name :
String
Position :
IntVector2
Size :
IntVector2
Min Size :
IntVector2
Max Size :
IntVector2
Horiz Alignment : int
Vert Alignment : int
Min Anchor :
Vector2
Max Anchor :
Vector2
Min Offset :
IntVector2
Max Offset :
IntVector2
Pivot :
Vector2
Enable Anchor : bool
Clip Border :
IntRect
Priority : int
Opacity : float
Color :
Color
Top Left Color :
Color
Top Right Color :
Color
Bottom Left Color :
Color
Bottom Right Color :
Color
Is Enabled : bool
Is Editable : bool
Is Selected : bool
Is Visible : bool
Bring To Front : bool
Bring To Back : bool
Clip Children : bool
Use Derived Opacity : bool
Focus Mode : int
Drag And Drop Mode : int
Layout Mode : int
Layout Spacing : int
Layout Border :
IntRect
Layout Flex Scale :
Vector2
Indent : int
Indent Spacing : int
Variables : VariantMap
Tags : StringVector
Texture :
ResourceRef
Image Rect :
IntRect
Border :
IntRect
Image Border :
IntRect
Hover Image Offset :
IntVector2
Disabled Image Offset :
IntVector2
Tiled : bool
Blend Mode : int
Material :
ResourceRef
Pressed Image Offset :
IntVector2
Pressed Child Offset :
IntVector2
Repeat Delay : float
Repeat Rate : float
Popup Offset :
IntVector2
NavArea
Bounding Box Min :
Vector3
Bounding Box Max :
Vector3
Area ID : int
Navigable
Is Enabled : bool
Recursive : bool
NavigationMesh
Tile Size : int
Cell Size : float
Cell Height : float
Agent Height : float
Agent Radius : float
Agent Max Climb : float
Agent Max Slope : float
Region Min Size : float
Region Merge Size : float
Edge Max Length : float
Edge Max Error : float
Detail Sample Distance : float
Detail Sample Max Error : float
Bounding Box Padding :
Vector3
Partition Type : int
Draw OffMeshConnections : bool
Draw NavAreas : bool
NetworkPriority
Base Priority : float
Distance Factor : float
Minimum Priority : float
Always Update Owner : bool
Node
Is Enabled : bool
Name :
String
Tags : StringVector
Position :
Vector3
Rotation :
Quaternion
Scale :
Vector3
Variables : VariantMap
Obstacle
Radius : float
Height : float
Octree
Bounding Box Min :
Vector3
Bounding Box Max :
Vector3
Number of Levels : int
OffMeshConnection
Is Enabled : bool
Endpoint NodeID : int
Radius : float
Bidirectional : bool
Flags Mask : int
Area Type : int
ParticleEmitter
Is Enabled : bool
Effect :
ResourceRef
Can Be Occluded : bool
Cast Shadows : bool
Draw Distance : float
Shadow Distance : float
Animation LOD Bias : float
Is Emitting : bool
Autoremove Mode : int
Max Lights : int
View Mask : int
Light Mask : int
Shadow Mask : int
Zone Mask : int
Serialize Particles : bool
ParticleEmitter2D
Is Enabled : bool
Layer : int
Order in Layer : int
View Mask : int
Particle Effect :
ResourceRef
Sprite :
ResourceRef
Blend Mode : int
Is Emitting : bool
PhysicsWorld
Gravity :
Vector3
Physics FPS : int
Max Substeps : int
Solver Iterations : int
Net Max Angular Vel. : float
Interpolation : bool
Internal Edge Utility : bool
Split Impulse : bool
PhysicsWorld2D
Draw Shape : bool
Draw Joint : bool
Draw Aabb : bool
Draw Pair : bool
Draw CenterOfMass : bool
Allow Sleeping : bool
Warm Starting : bool
Continuous Physics : bool
Sub Stepping : bool
Gravity :
Vector2
Auto Clear Forces : bool
Velocity Iterations : int
Position Iterations : int
ProgressBar
Name :
String
Position :
IntVector2
Size :
IntVector2
Min Size :
IntVector2
Max Size :
IntVector2
Horiz Alignment : int
Vert Alignment : int
Min Anchor :
Vector2
Max Anchor :
Vector2
Min Offset :
IntVector2
Max Offset :
IntVector2
Pivot :
Vector2
Enable Anchor : bool
Clip Border :
IntRect
Priority : int
Opacity : float
Color :
Color
Top Left Color :
Color
Top Right Color :
Color
Bottom Left Color :
Color
Bottom Right Color :
Color
Is Enabled : bool
Is Editable : bool
Is Selected : bool
Is Visible : bool
Bring To Front : bool
Bring To Back : bool
Clip Children : bool
Use Derived Opacity : bool
Focus Mode : int
Drag And Drop Mode : int
Layout Mode : int
Layout Spacing : int
Layout Border :
IntRect
Layout Flex Scale :
Vector2
Indent : int
Indent Spacing : int
Variables : VariantMap
Tags : StringVector
Texture :
ResourceRef
Image Rect :
IntRect
Border :
IntRect
Image Border :
IntRect
Hover Image Offset :
IntVector2
Disabled Image Offset :
IntVector2
Tiled : bool
Blend Mode : int
Material :
ResourceRef
Orientation : int
Range : float
Value : float
Show Percent Text : bool
RaycastVehicle
Wheel data : VariantVector
Maximum side slip threshold : float
RPM for wheel motors in air (0=calculate) : float
Coordinate system :
IntVector3
RibbonTrail
Is Enabled : bool
Max Lights : int
View Mask : int
Light Mask : int
Shadow Mask : int
Zone Mask : int
Material :
ResourceRef
Emitting : bool
Update Invisible : bool
Trail Type : int
Base Velocity :
Vector3
Tail Lifetime : float
Tail Column : int
Vertex Distance : float
Width : float
Start Scale : float
End Scale : float
Start Color :
Color
End Color :
Color
Animation LOD Bias : float
Sort By Distance : bool
RigidBody
Is Enabled : bool
Mass : float
Friction : float
Anisotropic Friction :
Vector3
Rolling Friction : float
Restitution : float
Linear Velocity :
Vector3
Angular Velocity :
Vector3
Linear Factor :
Vector3
Angular Factor :
Vector3
Linear Damping : float
Angular Damping : float
Linear Rest Threshold : float
Angular Rest Threshold : float
Collision Layer : int
Collision Mask : int
Contact Threshold : float
CCD Radius : float
CCD Motion Threshold : float
Collision Event Mode : int
Use Gravity : bool
Is Kinematic : bool
Is Trigger : bool
Gravity Override :
Vector3
RigidBody2D
Is Enabled : bool
Body Type : int
Mass : float
Inertia : float
Mass Center :
Vector2
Use Fixture Mass : bool
Linear Damping : float
Angular Damping : float
Allow Sleep : bool
Fixed Rotation : bool
Bullet : bool
Gravity Scale : float
Awake : bool
Linear Velocity :
Vector2
Angular Velocity : float
Scene
Name :
String
Time Scale : float
Smoothing Constant : float
Snap Threshold : float
Elapsed Time : float
Variables : VariantMap
ScriptInstance
Is Enabled : bool
Script File :
ResourceRef
Class Name :
String
ScrollBar
Name :
String
Position :
IntVector2
Size :
IntVector2
Min Size :
IntVector2
Max Size :
IntVector2
Horiz Alignment : int
Vert Alignment : int
Min Anchor :
Vector2
Max Anchor :
Vector2
Min Offset :
IntVector2
Max Offset :
IntVector2
Pivot :
Vector2
Enable Anchor : bool
Clip Border :
IntRect
Priority : int
Opacity : float
Color :
Color
Top Left Color :
Color
Top Right Color :
Color
Bottom Left Color :
Color
Bottom Right Color :
Color
Is Enabled : bool
Is Editable : bool
Is Selected : bool
Is Visible : bool
Bring To Front : bool
Bring To Back : bool
Clip Children : bool
Use Derived Opacity : bool
Focus Mode : int
Drag And Drop Mode : int
Layout Mode : int
Layout Spacing : int
Layout Border :
IntRect
Layout Flex Scale :
Vector2
Indent : int
Indent Spacing : int
Variables : VariantMap
Tags : StringVector
Texture :
ResourceRef
Image Rect :
IntRect
Border :
IntRect
Image Border :
IntRect
Hover Image Offset :
IntVector2
Disabled Image Offset :
IntVector2
Tiled : bool
Blend Mode : int
Material :
ResourceRef
Orientation : int
Range : float
Value : float
Scroll Step : float
Step Factor : float
Left Image Rect :
IntRect
Right Image Rect :
IntRect
Up Image Rect :
IntRect
Down Image Rect :
IntRect
ScrollView
Name :
String
Position :
IntVector2
Size :
IntVector2
Min Size :
IntVector2
Max Size :
IntVector2
Horiz Alignment : int
Vert Alignment : int
Min Anchor :
Vector2
Max Anchor :
Vector2
Min Offset :
IntVector2
Max Offset :
IntVector2
Pivot :
Vector2
Enable Anchor : bool
Clip Border :
IntRect
Priority : int
Opacity : float
Color :
Color
Top Left Color :
Color
Top Right Color :
Color
Bottom Left Color :
Color
Bottom Right Color :
Color
Is Enabled : bool
Is Editable : bool
Is Selected : bool
Is Visible : bool
Bring To Front : bool
Bring To Back : bool
Clip Children : bool
Use Derived Opacity : bool
Focus Mode : int
Drag And Drop Mode : int
Layout Mode : int
Layout Spacing : int
Layout Border :
IntRect
Layout Flex Scale :
Vector2
Indent : int
Indent Spacing : int
Variables : VariantMap
Tags : StringVector
View Position :
IntVector2
Scroll Step : float
Page Step : float
Auto Show/Hide Scrollbars : bool
Scroll Deceleration : float
Scroll Snap Epsilon : float
Auto Disable Children : bool
Auto Disable Threshold : float
Skybox
Is Enabled : bool
Model :
ResourceRef
Material :
ResourceRefList
Is Occluder : bool
Can Be Occluded : bool
Cast Shadows : bool
Draw Distance : float
Shadow Distance : float
LOD Bias : float
Max Lights : int
View Mask : int
Light Mask : int
Shadow Mask : int
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Occlusion LOD Level : int
Slider
Name :
String
Position :
IntVector2
Size :
IntVector2
Min Size :
IntVector2
Max Size :
IntVector2
Horiz Alignment : int
Vert Alignment : int
Min Anchor :
Vector2
Max Anchor :
Vector2
Min Offset :
IntVector2
Max Offset :
IntVector2
Pivot :
Vector2
Enable Anchor : bool
Clip Border :
IntRect
Priority : int
Opacity : float
Color :
Color
Top Left Color :
Color
Top Right Color :
Color
Bottom Left Color :
Color
Bottom Right Color :
Color
Is Enabled : bool
Is Editable : bool
Is Selected : bool
Is Visible : bool
Bring To Front : bool
Bring To Back : bool
Clip Children : bool
Use Derived Opacity : bool
Focus Mode : int
Drag And Drop Mode : int
Layout Mode : int
Layout Spacing : int
Layout Border :
IntRect
Layout Flex Scale :
Vector2
Indent : int
Indent Spacing : int
Variables : VariantMap
Tags : StringVector
Texture :
ResourceRef
Image Rect :
IntRect
Border :
IntRect
Image Border :
IntRect
Hover Image Offset :
IntVector2
Disabled Image Offset :
IntVector2
Tiled : bool
Blend Mode : int
Material :
ResourceRef
Orientation : int
Range : float
Value : float
Repeat Rate : float
SoundListener
Is Enabled : bool
SoundSource
Is Enabled : bool
Sound :
ResourceRef
Type :
String
Frequency : float
Gain : float
Attenuation : float
Panning : float
Is Playing : bool
Autoremove Mode : int
Play Position : int
SoundSource3D
Is Enabled : bool
Sound :
ResourceRef
Type :
String
Frequency : float
Gain : float
Is Playing : bool
Autoremove Mode : int
Play Position : int
Near Distance : float
Far Distance : float
Inner Angle : float
Outer Angle : float
Rolloff Factor : float
SplinePath
Interpolation Mode : int
Speed : float
Controlled : int
Control Points : VariantVector
Sprite
Name :
String
Position :
Vector2
Size :
IntVector2
Hotspot :
IntVector2
Scale :
Vector2
Rotation : float
Texture :
ResourceRef
Image Rect :
IntRect
Blend Mode : int
Horiz Alignment : int
Vert Alignment : int
Priority : int
Opacity : float
Color :
Color
Top Left Color :
Color
Top Right Color :
Color
Bottom Left Color :
Color
Bottom Right Color :
Color
Is Visible : bool
Use Derived Opacity : bool
Variables : VariantMap
StaticModel
Is Enabled : bool
Model :
ResourceRef
Material :
ResourceRefList
Is Occluder : bool
Can Be Occluded : bool
Cast Shadows : bool
Draw Distance : float
Shadow Distance : float
LOD Bias : float
Max Lights : int
View Mask : int
Light Mask : int
Shadow Mask : int
Zone Mask : int
Occlusion LOD Level : int
StaticModelGroup
Is Enabled : bool
Model :
ResourceRef
Material :
ResourceRefList
Is Occluder : bool
Can Be Occluded : bool
Cast Shadows : bool
Draw Distance : float
Shadow Distance : float
LOD Bias : float
Max Lights : int
View Mask : int
Light Mask : int
Shadow Mask : int
Zone Mask : int
Occlusion LOD Level : int
Instance Nodes : VariantVector
StaticSprite2D
Is Enabled : bool
Layer : int
Order in Layer : int
View Mask : int
Sprite :
ResourceRef
Blend Mode : int
Flip X : bool
Flip Y : bool
Color :
Color
Custom material :
ResourceRef
Hot Spot :
Vector2
Use Hot Spot : bool
Draw Rectangle :
Rect
Use Draw Rectangle : bool
Texture Rectangle :
Rect
Use Texture Rectangle : bool
StretchableSprite2D
Is Enabled : bool
Layer : int
Order in Layer : int
View Mask : int
Sprite :
ResourceRef
Blend Mode : int
Flip X : bool
Flip Y : bool
Color :
Color
Custom material :
ResourceRef
Hot Spot :
Vector2
Use Hot Spot : bool
Draw Rectangle :
Rect
Use Draw Rectangle : bool
Texture Rectangle :
Rect
Use Texture Rectangle : bool
Border :
IntRect
Terrain
Is Enabled : bool
Height Map :
ResourceRef
Material :
ResourceRef
North Neighbor NodeID : int
South Neighbor NodeID : int
West Neighbor NodeID : int
East Neighbor NodeID : int
Vertex Spacing :
Vector3
Patch Size : int
Max LOD Levels : int
Smooth Height Map : bool
Is Occluder : bool
Can Be Occluded : bool
Cast Shadows : bool
Draw Distance : float
Shadow Distance : float
LOD Bias : float
Max Lights : int
View Mask : int
Light Mask : int
Shadow Mask : int
Zone Mask : int
Occlusion LOD level : int
Text
Name :
String
Position :
IntVector2
Size :
IntVector2
Min Size :
IntVector2
Max Size :
IntVector2
Horiz Alignment : int
Vert Alignment : int
Min Anchor :
Vector2
Max Anchor :
Vector2
Min Offset :
IntVector2
Max Offset :
IntVector2
Pivot :
Vector2
Enable Anchor : bool
Clip Border :
IntRect
Priority : int
Opacity : float
Color :
Color
Top Left Color :
Color
Top Right Color :
Color
Bottom Left Color :
Color
Bottom Right Color :
Color
Is Enabled : bool
Is Editable : bool
Is Selected : bool
Is Visible : bool
Bring To Front : bool
Bring To Back : bool
Clip Children : bool
Use Derived Opacity : bool
Focus Mode : int
Drag And Drop Mode : int
Layout Mode : int
Layout Spacing : int
Layout Border :
IntRect
Layout Flex Scale :
Vector2
Indent : int
Indent Spacing : int
Variables : VariantMap
Tags : StringVector
Selection Color :
Color
Hover Color :
Color
Font :
ResourceRef
Font Size : float
Text :
String
Text Alignment : int
Row Spacing : float
Word Wrap : bool
Auto Localizable : bool
Text Effect : int
Shadow Offset :
IntVector2
Stroke Thickness : int
Round Stroke : bool
Effect Color :
Color
Text3D
Is Enabled : bool
Font :
ResourceRef
Material :
ResourceRef
Font Size : float
Text :
String
Text Alignment : int
Row Spacing : float
Word Wrap : bool
Can Be Occluded : bool
Fixed Screen Size : bool
Face Camera Mode : int
Min Angle : float
Draw Distance : float
Width : int
Horiz Alignment : int
Vert Alignment : int
Opacity : float
Color :
Color
Top Left Color :
Color
Top Right Color :
Color
Bottom Left Color :
Color
Bottom Right Color :
Color
Text Effect : int
Shadow Offset :
IntVector2
Stroke Thickness : int
Round Stroke : bool
Effect Color :
Color
Effect Depth Bias : float
TileMap2D
Is Enabled : bool
Tmx File :
ResourceRef
ToolTip
Name :
String
Position :
IntVector2
Size :
IntVector2
Min Size :
IntVector2
Max Size :
IntVector2
Horiz Alignment : int
Vert Alignment : int
Min Anchor :
Vector2
Max Anchor :
Vector2
Min Offset :
IntVector2
Max Offset :
IntVector2
Pivot :
Vector2
Enable Anchor : bool
Clip Border :
IntRect
Priority : int
Opacity : float
Color :
Color
Top Left Color :
Color
Top Right Color :
Color
Bottom Left Color :
Color
Bottom Right Color :
Color
Is Enabled : bool
Is Editable : bool
Is Selected : bool
Is Visible : bool
Bring To Front : bool
Bring To Back : bool
Clip Children : bool
Use Derived Opacity : bool
Focus Mode : int
Drag And Drop Mode : int
Layout Mode : int
Layout Spacing : int
Layout Border :
IntRect
Layout Flex Scale :
Vector2
Indent : int
Indent Spacing : int
Variables : VariantMap
Tags : StringVector
Delay : float
UIElement
Name :
String
Position :
IntVector2
Size :
IntVector2
Min Size :
IntVector2
Max Size :
IntVector2
Horiz Alignment : int
Vert Alignment : int
Min Anchor :
Vector2
Max Anchor :
Vector2
Min Offset :
IntVector2
Max Offset :
IntVector2
Pivot :
Vector2
Enable Anchor : bool
Clip Border :
IntRect
Priority : int
Opacity : float
Color :
Color
Top Left Color :
Color
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Color
Bottom Left Color :
Color
Bottom Right Color :
Color
Is Enabled : bool
Is Editable : bool
Is Selected : bool
Is Visible : bool
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Clip Children : bool
Use Derived Opacity : bool
Focus Mode : int
Drag And Drop Mode : int
Layout Mode : int
Layout Spacing : int
Layout Border :
IntRect
Layout Flex Scale :
Vector2
Indent : int
Indent Spacing : int
Variables : VariantMap
Tags : StringVector
UISelectable
Name :
String
Position :
IntVector2
Size :
IntVector2
Min Size :
IntVector2
Max Size :
IntVector2
Horiz Alignment : int
Vert Alignment : int
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Vector2
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IntVector2
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Color
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Color
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Is Editable : bool
Is Selected : bool
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Clip Children : bool
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Focus Mode : int
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Layout Spacing : int
Layout Border :
IntRect
Layout Flex Scale :
Vector2
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Indent Spacing : int
Variables : VariantMap
Tags : StringVector
Selection Color :
Color
Hover Color :
Color
View3D
Name :
String
Position :
IntVector2
Size :
IntVector2
Min Size :
IntVector2
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IntVector2
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Vert Alignment : int
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Vector2
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Vector2
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IntVector2
Max Offset :
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IntRect
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Opacity : float
Color :
Color
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Color
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Color
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Color
Is Enabled : bool
Is Editable : bool
Is Selected : bool
Is Visible : bool
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Bring To Back : bool
Clip Children : bool
Use Derived Opacity : bool
Focus Mode : int
Drag And Drop Mode : int
Layout Mode : int
Layout Spacing : int
Layout Border :
IntRect
Layout Flex Scale :
Vector2
Indent : int
Indent Spacing : int
Variables : VariantMap
Tags : StringVector
Texture :
ResourceRef
Image Rect :
IntRect
Border :
IntRect
Image Border :
IntRect
Hover Image Offset :
IntVector2
Disabled Image Offset :
IntVector2
Tiled : bool
Blend Mode : int
Material :
ResourceRef
Resize Border :
IntRect
Is Movable : bool
Is Resizable : bool
Fixed Width Resizing : bool
Fixed Height Resizing : bool
Modal Shade Color :
Color
Modal Frame Color :
Color
Modal Frame Size :
IntVector2
Auto Update : bool
Window
Name :
String
Position :
IntVector2
Size :
IntVector2
Min Size :
IntVector2
Max Size :
IntVector2
Horiz Alignment : int
Vert Alignment : int
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Vector2
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IntVector2
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IntRect
Priority : int
Opacity : float
Color :
Color
Top Left Color :
Color
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Bottom Right Color :
Color
Is Enabled : bool
Is Editable : bool
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Drag And Drop Mode : int
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IntRect
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Indent Spacing : int
Variables : VariantMap
Tags : StringVector
Texture :
ResourceRef
Image Rect :
IntRect
Border :
IntRect
Image Border :
IntRect
Hover Image Offset :
IntVector2
Disabled Image Offset :
IntVector2
Tiled : bool
Blend Mode : int
Material :
ResourceRef
Resize Border :
IntRect
Is Movable : bool
Is Resizable : bool
Fixed Width Resizing : bool
Fixed Height Resizing : bool
Modal Shade Color :
Color
Modal Frame Color :
Color
Modal Frame Size :
IntVector2
Zone
Is Enabled : bool
Bounding Box Min :
Vector3
Bounding Box Max :
Vector3
Ambient Color :
Color
Fog Color :
Color
Fog Start : float
Fog End : float
Fog Height : float
Fog Height Scale : float
Height Fog Mode : bool
Override Mode : bool
Ambient Gradient : bool
Priority : int
Zone Texture :
ResourceRef
Light Mask : int
Shadow Mask : int
Zone Mask : int
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1.9.5